Már vagy 1 órája ülök a word felett és azon agyalok, hogy hogyan is kellene elkezdeni egy a saját blogomat. Számomra ez különösen fura hiszen pár évvel ezelőtt még a blog építés, blog tartalom szolgáltatása volt az egyik fő profilom. Na de ennyire ne is rohanjunk előre.
Szóval ott tartottam, hogy ülök a word felett és agyalok, hogyan kezdjem el a blogomat. Rájöttem, hogy minél többet agyalok rajta annál nagyobb lesz az esély arra, hogy egy nagy rakás erőlködés lesz a vége, úgyhogy inkább belecsapok a közepébe.
43 éves férfi vagyok, saját (legális) vállalkozással ami egy gondolatból született és mára már egy ismert hazai és nemzetközi szárnyait bontogató ruházati márkává nőtte ki magát.
De, hogy honnan, hova jutottam el és milyen áron, milyen napi küzdelmek voltak, vannak és, hogy ezeken hogyan kerekedetem felül? vagy éppen maradtam alul azt itt a blogomon fogom majd leírni.
Blogom lényege az lesz (remélem), hogy bemutassam saját példámon, igazán kalandos történetemen keresztül, hogyan lehet valamit elérni, az állandó életadta (és persze az emberi “jóindulatú” ráhatásokkal) kihívásokkal szemben! De akkor kezdjünk is bele…
Ezt a sztorit kezdhetném sokkal távolabbról is, amit nevezhetnék “előzményeknek” is. Hogyan kerültem “képbe” a divattal ami igazából sosem érdekelt, nem is foglalkoztam vele, de megismertem egy lányt, aki az első randira olyan cuccba érkezett, hogy csak néztem, hogy mi az isten ez a szerelés. Persze gyorsan kiderült, hogy az a szett amibe jött az többe került, mint az akkori kocsim és a lány évek óta a divat megszállottja…. Na ő adta a későbbi intuiciómat, (szakitás után persze) ,hogy én is divattal szeretnék foglallkozni csak teljesen másképpen. Majd jött 2010-ben egy közös divatvállalkozásunk 2 “barátommal” ami laza 1 éven belül oda jutott, hogy amíg én építettem a kis “márkánkat, addig ők kezelték a pénzügyeket, majd egyszercsak átváltottak “ghost”ba és eltűntek. Mivel ebben a helyzetben ott álltam egymagam, szinte nulla forinttal a zsebembe, mindent elbukva (szép lakás, jó autó), ám de volt egy kiforrott koncepcióm, amit szerettem volna megvalósítani Magyarországon (mert hittem benne) ezért úgy döntöttem nem adom fel és ekkor jött a STYLE&DIRT az életembe..
2012 – 2013 A Kezdetek
Kezdetben import termékekkel és blog felületekkel kialakításával foglalkoztam
(Style&Dirt blog, The Magazine, Passion For Fashion (vendég blog), Model Talks, Gossip &Dirt, The Bossmaster).
A blogok tekintetében tartalomszolgáltatás és a reklámfelületek értékesítése volt a cél, magáncégeken és ügynökségeken keresztül. Mindamellett import ruházati termékek értékesítésével is foglalkoztunk.
A blog felületeinket havonta összesen több millió egyedi látogató olvasta, plusz jelen voltunk számos divatbemutató kiemelt partnereként, ott voltunk a Prága Fashion Weeken is és szinte minden divateseményen részt vettünk, mint hírközlő blog, bloggerek.
Az akkori népszerű témákat személyes, szókimondó tartalommal kommunikáltuk a webes felületeinken, így képviselhettük a blog felületeinket a véleményeink, tapasztalataink alapján az olvasóinkkal. Természetesen összekötve azokkal a ruházati termékekkel, áru kapcsolva amiket forgalmaztunk. (Motel Rocks, Monsenior Steve, SinStar, Belle Noel, Low Luv, stb.) (Ezek a márkák mára már vagy átalakultak vagy megszűntek.)
Mivel az első hazai blogok között voltunk ezért igen gyorsan elértük azt a népszerűséget ami alapján bekerültünk a hazai divatvilág vérkeringésébe, bloggereinknek köszönhetően!
A termékeinket egy kis saját üzletben értékesítettük, ami a belvárosban volt megtalálható.
Nem messze tőle pedig nyitottam egy központi irodát is, ahol a bloggereink is dolgoztak.
Termékeink tekintetében női, férfi ruházattal foglalkoztunk, plusz egyedi telefontokokat is értékesítettünk bizsu és nemesfém ékszerekkel, kiegészítőkkel együtt.
Plusz az egyik legnagyobb büszkeségünk az volt, hogy akkor született meg az első saját márkás kapszula kollekciónk egy számomra mai napig is legismertebb tervezővel együttesen, a STYLE&DIRT MAN kollekció.
Imádtam ezt a kollekciót, mert egy abszolút az akkori korát megelőző stílusú volt, ami a mai napig is bőven megállná a hazai férfi divat piacán a helyét. Nagyon büszke voltam!
De legfőképpen arra, hogy olyan emberek szakértettek a kollekció kapcsán, aki az akkori piacvezető nyomtatott divatmagazin vezető stylistja volt.
Mindezek mellett keresett meg minket a Design Terminál, hogy szeretnék, ha együttműködnénk velük partnerként, támogatóként azon a nagyszabású eseményen ami a “Gombold Újra – Divat a Magyar” Magyarország legnagyobb névváltoztató rendezvény, ahol a kezdeti nevéről a “Gombold Újra – Divat a Magyar”elnevezésből, C.E.F.D., (Central European Fashion Days) nevű esemény lesz.
Álmaimba sem gondoltam volna, hogy ide juthatunk és ennyi mindent elérhetünk, pláne ilyen rövid időn belül. Ezen az eseményen biztosított a szervező Design Terminál egy kiemelt helyen egy kis pop-up store-t ahol a STYLE&DIRT MAN kapszula kollekciót prezentálhattuk az oda látogatók számára.
Szóval nagyon boldog voltam, mert haladtam az a cél felé amit kitűztem magam/magunk elé és egyre jobban megkerülhetetlenek lettek a bloggereim a hazai divat világában. Persze itt nem kell drasztikusan “nagy” dolgokra gondolni, csak annyira, hogy szinte minden divateseményre meghívtak minket, az elsősorba névreszóló székek voltak fenntartva a bloggereink számára és számított az, hogy miről mi a véleményünk?! Számos nyomtatott divatmagazinba jelentek meg cikkek rólunk és az “akkori szakmai berkekben” mindenki tudta, hogy kik a STYLE&DIRT bloggerei.
Így hát az egyre növekvő népszerűségnek köszönhetően igen erős időszaknak néztünk elébe… de ahogy a mondás tartja…
“Ne örülj, ha a dolgaid jól alakulnak, mert az élet olyan, mint a hullámvasút. Az emelkedő után mindig jön a mélypont. –John Y. Olineast–“
Na innen folytatom…
‘GB’